Badaniepotrzeb wiekowych
dla organizacji
Badanie potrzeb wiekowych w organizacji
W zależności od sytuacji w Państwa firmie możemy przeprowadzić następujące działania:
- Stworzenie strategii zarządzania wiekiem uwzględniającą specyfikę organizacji.
- Stworzenie standardów zarządzania wiekiem odnoszących się do takich aspektów jak: kształcenie ustawiczne, rozwój kariery zawodowej, ochrona i promocja zdrowia oraz projektowanie stanowisk pracy, przesunięcia między stanowiskami oraz zakończenie kariery i odejście na emeryturę.
- Zapewnienie transferu kompetencji wewnątrz organizacji.
- Wykorzystanie różnorodności doświadczeń pracowników w różnym wieku.
- Zabezpieczenie organizacji przed „ucieczką” kompetencji.
- Prognozowanie i zapewnienie dopływu talentów (zapobieganie przyszłym deficytom talentów).
- Uatrakcyjnienie pracodawcy (zwiększenie tzw. employment value proposition).
- Zwiększenie motywacji pracowników i satysfakcji z pracy.
Zakładamy, że projekt powinien przynosić korzyści nie tylko osobom w wieku 50+ ale także grupie pracowników młodych, poprawiając ich relacje i możliwości uzyskiwania wsparcia ze strony starszego pokolenia w sytuacjach dla nich nowych i trudnych. Projekt winien także w efekcie przynieść:
- korzyści dla samej firmy w postaci przygotowania całej organizacji do aktywnego inicjowania i wdrażania zmian niezbędnych dla jej rozwoju w zakresie strategii zarządzania wiekiem.
- otwarcie psychologicznych mechanizmów i umiejętności dydaktycznych u pracowników posiadających odmienną wiedzę i doświadczenie zawodowe. Przygotowany pod tym względem zespół pracowniczy może uruchomić naukę wzajemną pomiędzy nawet najmłodszymi (absolwentami i stażystami) a najbardziej doświadczonymi pracownikami w okresie przedemerytalnym, wzbogacając tradycyjny kierunek przekazywania umiejętności płynących od doświadczenia do młodości i dodając transfer w odwrotną stronę od młodych ze świeżą wiedzą (najnowszymi technikami) ku pracownikom starszym.