Doradztwo w sprzedaży

Dział Sprzedaży to najważniejszy dział w każdej firmie. Od jego skuteczności zależy sukces firmy i jej istnienie. W obszarze działań sprzedażowych mogą występować straty, które konsultanci European Training & Consulting Center niwelują w ramach usług doradczych. Budowanie efektywnej strategii sprzedaży, zarządzanie kanałami sprzedaży, zarządzanie produktem/usługą, ceną, zarządzanie zespołem handlowców, pozyskiwanie klientów i zarządzanie relacjami z klientem to obszary w których można zwiększyć skuteczność a w konsekwencji przewagę konkurencyjną całej organizacji.

W ramach doradztwa Konsultanci European Training & Consulting Center: przeprowadzą dogłębną analizę obecnej sytuacji i wyjaśnią przyczyny oraz konsekwencje zaobserwowanych problemów; pomogą podjąć właściwe decyzje strategiczne pomagając w wyborze optymalnych rozwiązań; pomogą wdrożyć strategie usprawniającą sprzedaż.


Zakres prac doradczych w obszarze organizacji działu sprzedaży:

  • Analiza funkcjonowania Działu Sprzedaży w kontekście poszerzenia portfela klienta,
  • Analiza efektywności podejmowanych działań sprzedażowych,
  • Analiza rentowności produktów,
  • Analiza rentowności i siły oddziaływania klientów,
  • Ocena organizacji Działu Sprzedaży i optymalizacja struktury organizacyjnej Działu Sprzedaży
  • Optymalizacja struktury organizacyjnej Działu Marketingu.

Zakres prac doradczych w obszarze zarządzania działem sprzedaży:

  •     Zatrudnianie skutecznych handlowców oraz sprzedawców,
  •     Planowanie i organizowanie celów sprzedażowych
  •     Budowa zespołu handlowego
  •     Tworzenie motywującego system wynagrodzeń dla handlowców i sprzedawców
  •     Ocena działań handlowych

Zakres prac doradczych w obszarze działań sprzedażowych i pozyskiwania klientów:

  • Dobór grupy docelowej
  • Kreowanie produktu i metod sprzedaży
  • Wsparcie sprzedaży-działania marketingowe
  • Stworzenie standardu sprzedaży działań handlowych i sprzedażowych
    • W jaki sposób dotrzeć do potencjalnych klientów?
    • Jak kreować potrzeby? Jak analizować potrzeby i oczekiwania klienta? Jak prezentować, negocjować, przezwyciężać zastrzeżenia?
    • Jak zamykać i finalizować sprzedaż?
    • Jak podnosić wartość produktu/usługi bez obniżania marży?
  • Realizacja i obsługa posprzedażowa
  • Dosprzedaż  – cross i up-selling
  • Pisanie skutecznych ofert handlowych

Zakres prac doradczych w obszarze internetowych działań sprzedażowych:

  • Sprzedaż pasywna
  • Sprzedaż aktywna

Firmy

Instytucje