Doradztwo w sprzedaży
Doradztwo w sprzedaży
Dział Sprzedaży to najważniejszy dział w każdej firmie. Od jego skuteczności zależy sukces firmy i jej istnienie. W obszarze działań sprzedażowych mogą występować straty, które konsultanci European Training & Consulting Center niwelują w ramach usług doradczych. Budowanie efektywnej strategii sprzedaży, zarządzanie kanałami sprzedaży, zarządzanie produktem/usługą, ceną, zarządzanie zespołem handlowców, pozyskiwanie klientów i zarządzanie relacjami z klientem to obszary w których można zwiększyć skuteczność a w konsekwencji przewagę konkurencyjną całej organizacji.
W ramach doradztwa Konsultanci European Training & Consulting Center: przeprowadzą dogłębną analizę obecnej sytuacji i wyjaśnią przyczyny oraz konsekwencje zaobserwowanych problemów; pomogą podjąć właściwe decyzje strategiczne pomagając w wyborze optymalnych rozwiązań; pomogą wdrożyć strategie usprawniającą sprzedaż.
Zakres prac doradczych w obszarze organizacji działu sprzedaży:
- Analiza funkcjonowania Działu Sprzedaży w kontekście poszerzenia portfela klienta,
- Analiza efektywności podejmowanych działań sprzedażowych,
- Analiza rentowności produktów,
- Analiza rentowności i siły oddziaływania klientów,
- Ocena organizacji Działu Sprzedaży i optymalizacja struktury organizacyjnej Działu Sprzedaży
- Optymalizacja struktury organizacyjnej Działu Marketingu.
Zakres prac doradczych w obszarze zarządzania działem sprzedaży:
- Zatrudnianie skutecznych handlowców oraz sprzedawców,
- Planowanie i organizowanie celów sprzedażowych
- Budowa zespołu handlowego
- Tworzenie motywującego system wynagrodzeń dla handlowców i sprzedawców
- Ocena działań handlowych
Zakres prac doradczych w obszarze działań sprzedażowych i pozyskiwania klientów:
- Dobór grupy docelowej
- Kreowanie produktu i metod sprzedaży
- Wsparcie sprzedaży-działania marketingowe
- Stworzenie standardu sprzedaży działań handlowych i sprzedażowych
- W jaki sposób dotrzeć do potencjalnych klientów?
- Jak kreować potrzeby? Jak analizować potrzeby i oczekiwania klienta? Jak prezentować, negocjować, przezwyciężać zastrzeżenia?
- Jak zamykać i finalizować sprzedaż?
- Jak podnosić wartość produktu/usługi bez obniżania marży?
- Realizacja i obsługa posprzedażowa
- Dosprzedaż – cross i up-selling
- Pisanie skutecznych ofert handlowych
Zakres prac doradczych w obszarze internetowych działań sprzedażowych:
- Sprzedaż pasywna
- Sprzedaż aktywna