Rozwiązywanie konfliktów

(między kontrahentami biznesowymi, zespołami, kadrą zarządzającą)

Celem procesu budowy lub usprawnienia systemu zarządzania konfliktami jest stworzenie oszczędnych, wydajnych i powszechnie akceptowanych zasad postępowania oraz zmniejszenie częstości występowania konfliktów.


Rodzaje konfliktów – obszary naszego działania:

  • Konflikty pomiędzy pracownikami wszelkiego szczebla
  • Nieporozumienia pomiędzy pracownikami i ich szefami dotyczące spraw takich jak ocena pracy, dyscyplina, organizacja pracy, zachowania niepożądane w miejscu pracy itp.
  • Konflikty pomiędzy zespołami
  • Konflikty wewnątrz zespołów
  • Dyskryminacja, mobbing i molestowanie seksualne
  • Przewlekłe konflikty pomiędzy menadżerami każdego szczebla zarządzania
  • Spory pomiędzy firmami / instytucjami
  • Sprawy sporne związane z brakiem satysfakcji klienta

W ramach usługi doradczej proponujemy:

  • rozwiązywanie obecnych konfliktów poprzez mediacje
  • usprawnienia procedur zarządzania konfliktami i rozwiązywania sporów pomiędzy: pracownikami, członkami zarządu, jednostkami organizacyjnymi, organizacjami pracowniczymi, z klientami i kontrahentami lub z innymi organizacjami.

Ad. 1

Pomagamy przejść przez sytuację konfliktu i kryzysu poprzez znalezienie i zrealizowanie najlepszego, najbardziej adekwatnego dla jej sytuacji rozwiązania. Jesteśmy praktykami biznesu – mamy wieloletnie doświadczenia pracy w strukturach przedsiębiorstw. Znamy od środka problemy korporacji, rozumiemy genezę powstawania konfliktów i wiemy, jakie błędy mogą pojawiać się przy podejmowaniu trudnych decyzji w sytuacjach konfliktowych.

Wkraczając w sytuację konfliktu:

  • pomagamy stronom określić ich problemy, stanowiska i potrzeby
  • wdrażamy proces w wyniku, którego wypracowane są rozwiązania umożliwiające porozumienie w zgodzie z procedurami i polityką firmy.
  • proponujemy czynne uczestnictwo w mediacjach.
  • naszym celem jest dodatkowo wypracowanie sposobów dochodzenia do porozumienia w przyszłości, przy ewentualnych nowych konfliktach, bez pomocy strony trzeciej
  • pomagamy budować kulturę otwartej i konstruktywnej komunikacji w firmie

Ad. 2

Kroki wdrożenia procedur zarządzania konfliktami:

Zazwyczaj proponujemy 10 kroków działania w ścisłej współpracy z wewnętrznym zespołem projektowym:

  • Zidentyfikowanie dotychczasowych sporów i diagnoza ich przyczyn
  • Przegląd obecnych procedur zarządzania konfliktami i ocena ich efektywności
  • Określenie dostępnych narządzi zarządzania konfliktami (coaching, doradztwo, konsultacje, negocjacje, mediacja, moderowanie sesji rozwiązywania problemów, panele dyskusyjne, itp.)
  • Zaprojektowanie procedur adekwatnych do pojawiających się problemów
  • Konsultacje wewnętrzne projektu systemu (wewnętrzni odbiorcy, zarząd, prawnicy, itp.)
  • Opracowanie planu wdrożenia
  • Zidentyfikowanie nowych kompetencji i szkolenie osób odpowiedzialnych za wdrożenie systemu
  • Uzyskanie akceptacji systemu wśród potencjalnych użytkowników
  • Wdrożenie, ewaluacja, ewentualne zmiany
  • Szkolenia pracowników w zakresie rozwiązywania konfliktów.

Firmy

Instytucje